PAC 2. Entorn digital i mitjans interactius.

Captura de pantalla 2016-02-18 a les 20.18.21

Per començar a familiaritzar-nos amb el treball a desenvolupar en les pràctiques posteriors, aquesta pràctica ens convida a analitzar el grau d’adeqüació de tres plataformes digitals respecte del tercer entorn proposat per Javier Echevarría. La llista de conceptes a comprovar és llarga i requereix d’una certa comprensió lectora ja que és molt fàcil quedar-se en una lectura superficial del que implica aquesta adeqüació. Conceptes com reticularitat, representacionalitat, artificialitat, multicronicitat, integració semiòtica, etc… poden resultar massa teòrics però si es comprenen bé poden ajudar a dissenyar una plataforma interactiva (web, aplicació, etc…) de manera molt més eficient i ben fonamentada. A vegades uns bons fonaments intel·lectuals poden ajudar molt de cara a donar a conéixer el nostre projecte en l’àmbit acadèmic o professional, però també poden ser molt útils ja als inicis en el nostre procés creatiu i de desenvolupament de la idea.

Les plataformes que vaig escollir varen ser Berklee Online (la escola de música online més prestigiosa del món), la xarxa musical Soundcloud i The Museum Channel (una web i aplicació per televisors intel·ligents). De la segona vaig aprendre molt la manera en que s’ha de crear qualsevol projecte interactiu, sobre tot pel que fa a la creació de contingut de manera col·lectiva, i de la tercera, malhauradament, tot el que no s’ha de fer… però em va obrir els ulls respecte de les possibilitats de combinar el món de l’art i les possibilitats dels smart-tv.

 PAC2_Amengual_Pere

Leave a Reply